شش روش کشتن برند بدون درد و خونریزی

ما اکثر تجربیاتمان را از شرکت معکوس ورزان کوشا(MOK) اخذ کرده ایم. این شرکت تجربیات فوق العاده ای در خصوص کشتن و نابود کردن یک برند دارد که در یک مصاحبه اختصاصی و محرمانه با ما در میان گذاشته است. نکات اصلی برند کشی عبارتند از:

  • تغییرات مکرر در مدیران ارشد

سعی کنید هر چه بیشتر و سریعتر مدیران ارشد از جمله مدیرعامل، مدیر بازاریابی، مدیر طرح و توسعه و مدیران مرتبط با برند را به هر شکل ممکن از مجموعه تان دور کنید. هر چه تغییرات تان سریعتر باشد و افرادی که جایگزین می شوند، سلائق به شدت متفاوتی داشته باشند، زودتر به هدف برند کشی می توانید نزدیک شوید. نکته مهم در اینجا این است که با ورود هر مدیر جدیدی باید اهداف و استراتژی های برندتان تغییر کند.

 

  • حذف کردن محصول

برای این کار لیستی از محصولات فعلی تان را آماده می کنید. اولین محصولی که از همه بیشتر می فروشد، کلی مشتری دارد، نیاز به هیچ نوع تبلیغی ندارد، یک گوشه ای نشسته و نان و ماستش را میخورد و به شما سود کلان می رساند را انتخاب و حذفش کنید. این کار، کاری است کارستان!

 

  • تغییر رنگ و طرح و نام محصول

اگر خیلی روی تان فشار بود که محصول را حذف نکنید، می توانید دست به اقدام های دیگری بزنید. رنگ محصول را تغییر دهید. طرح را به یکباره عوض کنید. اصلا نام محصول را به کل تغییر دهید. مشتری اولین بار که محصول را ببیند کلا نمی شناستش و در به در در فروشگاه دنبال محصول قدیمی می گردد و بعد از یک مدت هم نا امید می شود و می رود.

برای اینکه اثر بخشی این کار را بیشتر کنید، هیچ جا اطلاع رسانی نکنید. اصلا به روی خودتان نیاورید که اتفاقی افتاده است. به مرور مشتریان به این محصول جدید عادت می کنند و دوباره خرید از شما را آغاز می کنند.

 

  • عدم ارتباط با مشتری

این نکته بسیار مهمی است. سعی کنید تمامی راه های ارتباطی با مشتری را ببندید. از هر طریقی که می شود. تلفن های صدای مشتری پیچ در پیچی ایجاد کنید که هرگز به شما نرسند. وب سایت تان اطلاعات قدیمی از آدرس و تلفن شرکت داشته باشد. پیج تان پرنده پر نزند. ایمیل جواب ندهید و اگر یک درصد هم مشتری توانست خودش را به شما برساند پاسخی کوبنده و غرا به او بدهید و بگویید که همین است که هست.

 

  • ارائه وعده و وعید تو خالی

بگویید که برند شما بهترین است. برترین کیفیت، کوتاهترین زمان تحویل، با بیشترین خدمات پس از فروش، قابل اطمینان، معتبر و بعد اینگونه “نباشید” .

آن وسط ها اگر شد قرعه کشی هم بگذارید و بگویید به همه جایزه می دهید. بعد به زن دایی و پسرخاله تان جایزه دهید. فقط یادتان نرود که جدی جدی جایزه ندهید، جایزه ها را از آنها پس بگیرید.

 

  • تبلیغات افراطی یا تفریطی

فقط دو حالت جواب می دهد. یا به صورت افراطی در هر کانال و شبکه و وقت و بی وقت باشید یا اینکه اصلا نباشید. حد وسط و تعادل فایده ندارد. ارائه اشعار و جملات مضحک بسیار مهم است، چون بالاخره در ذهن می مانید.

 

شما راه دیگری برای کشتن یک برند سراغ دارید؟ ما می توانیم نظرات شما را به صورت محرمانه به معکوس ورزان کوشا انتقال دهیم.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.